30 november 2010

Morgonpromenad vid sjön

Nästan varje morgon går jag runt en eller två av våra små sjöar, en promenad på en timme. Som sällskap har jag en väninna och hennes hund Osita. Det har vi gjort nu i nästan 20 år, och det är ett perfekt sätt att börja dagen. Nu när det är så mycket snö och mörkt får vi hitta andra vägar men så snart det blir lite ljusare går vi där och möter solen när den går upp över sjön. Jag har alltid bott nära vatten och tröttnar aldrig på att titta på det, det ändras ju från dag till dag, från årstid till en annan.


Our lake. I start almost every day by walking around our small lakes, together with a friend and her dog Osita. We've done so for almost 20 years ... It's wonderful to meet the sun going up there. I never get tired of looking at the water (and the ice or the snow on it!), it is so varying, depending on the weather and time of the year.

10 kommentarer:

  1. Åhh så underbart med en morgonpromenad vid sjön! I Sverige bor jag alldeles vid Mälaren och det ända som fattas för att få en så härlig promenad som du gör är just en Golden Retriever som jag önskar mig så högt! Den kan nog sporra en del till såna här sköna promenader!

    SvaraRadera
  2. I love the reeds in the second photo, and the mist rising from the water in the first photo! I know exactly what you mean about the water being the same, and yet different every morning! I find that, too!

    SvaraRadera
  3. God morgon Leena!
    Underbart gryningsljus och tystnaden ser jag i båda bilderna!

    SvaraRadera
  4. both scenes are serene. but the top photo is my favorite. what a handsome dog.:p

    SvaraRadera
  5. Nice photos of the lake and your companions.

    SvaraRadera
  6. Love the pictures and the dog. I walk our dogs at the lake, too. Bavarian Christmas linky party is now open-won’t you come and join us at http://dobermans-by-the-sea.blogspot.com/2010/11/1st-christmas-linky-party-at-dobermans.html and while you are there join the give-a-way going on today.

    SvaraRadera
  7. Dina bilder är så rofyllda och vackra! Så läckert att få bo vid en sjö. Måste vara mera rofyllt än havet.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  8. I would never tire of that walk either. Great photos!

    SvaraRadera