18 november 2010

Raggsockor på!

Idag är jag frusen och det känns ruggigt här inne, trots att termometern visar över 20 grader. Och eftersom jag måste jobba så går det inte att tända i öppna spisen och vira in sig i en filt framför. Så då får jag klä på mig: en stor gammal fleecetröja, dito byxor och goa raggsockor. Dessa raggsockor tycker jag är så fina, de med katter på är köpta i Tallinn där en gumma kom till oss på en uteservering och sålde (hon kom faktiskt flera gånger innan jag klippte till) och de andra med rosor på torget i Vyborg i Ryssland. De är nog inte hantverk, det ser ut som de är ihopsydda på insidan, alltså inte rundstickade, men jag har haft dem i flera år och de håller bra. Och kanske bidrog de lite till vardagsekonomin hos försäljarna.

Fleecetröjan och -byxorna får ni inte se. Att gå klädd bekvämt men inte snyggt är en av fördelarna att jobba hemma ;)

2 kommentarer:

  1. De där såg riktigt varma och goa ut! Snygga också - och ovanliga:)

    SvaraRadera
  2. Att sitta vid datorn och jobbar, kan man inte säga att man kan jobba sig varm. Varför är det så att man fryser just där och förstås när man är på nordliga delen av jorden? Torgvantar hade jag på jobbet kommer jag ihåg.

    SvaraRadera