2 maj 2014

Maj!

Efter flera underbart varma nästan somriga veckor kom så maj - och kalla nordanvindar! Allt stannar ett tag, på morgonen är marken vit av frost men körsbärsblommorna är på gång, blir det lite värme så kommer de att explodera. Och då hoppas jag att flygfäna är vakna också.

Klematisen Propertus har stora knoppar och några har redan slagit ut. Den väntar bara på sköna maj för att visa sig i all sin prakt.

Och jag själv funderar på en liten bloggpaus - jag har tappat lite av gnistan att blogga och det finns så mycket att uppleva i naturen nu så jag har inte riktigt ro att sätta mig vid datorn för att göra egna inlägg. Men det är kul att titta hos er andra så jag är tacksam att ni fortsätter! Och jag kommer igen till hösten! Trevlig sommar!

Blommig fredag

14 kommentarer:

  1. Vilka knoppar! men fy för frost nu när träden ska till att blomma, det vill vi inte ha! Här ska också trappas ned med bloggandet för du har så rätt - det finns för mycket annat som lockar så här års! Ha en underbar vår/sommar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Den klematisen kommer til å bli flott med så mange knopper :)

    SvaraRadera
  3. Sund tanke men tråkigt för oss! Men tyvärr är det lite samma här. Jag kommer ha fullt upp med kameran och inlämningsuppgifter ett tag framöver.

    Skönt att lite kyla lugnar ner så vi får dra ut på njutandet lite. Spana och vänta, hoppas är också bra!

    Ha en skön sommar bland allt det Gröna :) Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Förstår och känner lite samma här. Men synd om oss läsare så jag hoppas du får ny bloggenergi av allt därute under sommaren. Jag ska börja leverera bilder till veckovisa fotouppgifter. Det kommer nog göra att bloggkreativiteten går ner här också :)

    Härliga knoppar och lite skönt att det lugnar ner sig lite därute. Vill gärna njuta länge av knoppar och vår.

    Ha en härlig sommar! Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder.....tack för ögongodiset......!!!
    Trevlig sommar...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Känner så ibland jag med.Men man behöver ju inte göra inlägg så ofta.Ha en skön sommar.

    SvaraRadera
  7. Att blogga ska vara roligt. Känner man sig pressad så ska man ta en paus. Du gör helt rätt.

    Vilka vackra bilder du bjuder på! Särskilt bilden på klematisen. Men så är jag ju en klematis-nörd... :-)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Två härliga bilder.
    Ha en underbar sommar!
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Så flott, nydelige bilder.
    God helg fra Marit.

    SvaraRadera
  10. Så är det ibland! Att man måste ta en paus! Men välkommen tillbax om ett par månader när du är full av sommarintryck :D

    SvaraRadera
  11. Nu är det höst! Saknar dig!

    SvaraRadera
  12. Men vännen nu vill jag allt se lite rörelse här på din blogg.
    SAKNAR DIG !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  13. Tittar in. Hoppas att allt är bra?

    SvaraRadera
  14. :-) Blir glad av livstecken!

    SvaraRadera