26 november 2010

Advent

Så tidigt den kom i år!  Och så mycket snö vi har i år! Stämningen infinner sig automatiskt ... vi är inte mycket för att pynta men ljus vill vi ha, och snö och ljus samspelar perfekt. Inomhus har vi adventsljus i fönstren - ja elektriska men däremot inte vanliga som man tänder ett ljus i taget till jul ... vi vill ha en enkel jul, utan krav och måsten. Idag har vi tänt vår uteslinga, väl inbäddad i snö ... sån tur att vi hann sätta dit den innan snöovädret drog över. Som en stor snölykta. Och den vanliga lyktan har blivit framborstad ur snön och sprider ljus vid entrén.


Lite sent kommer jag med inlägg hos Sinneskatten som hade tema advent idag, där kan du se hur andra pyntar inför advent!

11 kommentarer:

  1. Så fint! tänk om snö kunde ligga still nu till jul.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas som Sinneskatten att snön kommer ligga stilla och fint nu fram till den ska gå bort....förvisso räknar jag med mars... Fin lykta och så fint det blir med ljusen under snön! :O))

    ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut lyktan var riktigt läcker, fattas bara en schäfer som kronan på verket hihi
    Ha en skön första advent;-)

    SvaraRadera
  4. Det är så vackert med snö - gillar bild nr 1 skarpt!
    Ha en skön första advent.

    SvaraRadera
  5. Vinter, advent och stämning allt har du fått med i dina foton.
    Hoppas du får en fin advent.
    Och du jag har lagt upp ett recept på Finska Nisselimpor på min blogg....

    SvaraRadera
  6. Ljus i mörkret - precis vad vi behöver just nu!!

    SvaraRadera
  7. Stämningsbilder.
    Nu blir det spännande på tisdag, att se om det slaskar eller braskar.

    SvaraRadera
  8. Inte för mycket.. lagom är bäst, tycker jag oxså:) Riktigt fina prydnader i snön hos dig.. ser så mysigt ut:) Trevlig Advent.

    SvaraRadera
  9. Så fint det är! Jag hade inte en tanke på att sätta upp ljusslingan i tid - så tidigt - så nu undrar jag hur det går. Det är ju inte riktigt detsamma om man måste trampa upp all snö runtomkring...

    SvaraRadera
  10. Så stämmningsfullt! Håller med om att advent kom snabbt i år. Man börjar visst inte hänga med riktigt.:) Mysigt är det i alla fall att få plocka fram lite adventsljus som lyser upp i mörkret.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  11. Jag tycker nog det ser enkelt men fint ut.

    SvaraRadera