7 november 2010

Coolt!

Och nu var det dags för nästa fotoutmaning, nu med tema COOL, och denna gång kan man även vinna en kompakt videokamera. Priset i tävlingen kommer från Coolstuff  och tävlingen arrangeras av Helena på Fototriss. 

Den gemensamma nämnaren för mina tre bilder är Coola Killar Som Gillar Att Posera. Dessa villiga modeller träffade jag i somras i Uzbekistan och Tadzjikistan då vi var och vandrade i Fannbergen. Härligt gästvänliga och så medvetna om sig själva. Ja, coola!

Här en riktig livsnjutare som hade fixat sig en skön plats att vila på i skuggan av mullbärsträden vid de stora bomullsodlingarna i Uzbekistan. Inga problem att hålla handen uppe tills jag hade krånglat färdigt med kameran och var nöjd ...


Och på samma plats - vi hade stannat vid motorvägen för att köpa meloner från kvinnorna vid vägkanten - kom detta ekipage i maklig takt mellan bilarna. Och inte nog med att de gav oss många tillfällen att ta bilder, de vände lite längre bort och kom tillbaka på andra sidan, lika makligt.

Folk var lika ivriga på att posera i Tadzjikistan, och den här killen red bestämt mellan mig och mitt egentliga fotomål, en jättesöt långhårig get, och poserade med stort allvar tills jag hade tagit några bilder. En grundlig titt på alla i displayen och sedan var han nöjd. 

14 kommentarer:

  1. Underbara coola killar och riktigt fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja du Leena här har du fångat riktigt coola killar. Och alla ser ut att inte ha haft något emot att vara med på bild.
    Kul. Var ni på en bergsvandring???

    Ha en finfin kväll.

    SvaraRadera
  3. Riktigt coola bilder :-)Vilka killar!!

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt, när människor medverkar till en bra bild?
    /Oldmolly

    SvaraRadera
  5. Riktigt coola killar! Gillar gubben på första bilden! ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  6. Tack tack :-)
    Lycka till i tävlingen nu!

    SvaraRadera
  7. Har kollat upp din resa;-) För mycket pengar för mig och förresten skulle väl fysiken inte hålla men VILJAN finns;-) Jättefina bilder på coola killarna.

    SvaraRadera
  8. Vilken blick du fick av den lille killen Helt klart medveten hur cool han är. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  9. Coola bilder! Min favorit är mannen i sängen :) Jag vet inte varför men det ser så skönt ut, att ha en säng utomhus!

    SvaraRadera
  10. Så helt underbart att läsa! Vilka coola killar!

    SvaraRadera
  11. Ja det var riktigt coola killar;-)

    SvaraRadera
  12. Riktigt coola grabbar det där!! :)

    SvaraRadera