11 november 2010

Spegling

Mitt bidrag till Watery Wednesday hade funkat för detta också ... Nu grävde jag i årets semestermapp och hittade två bilder med speglingar, dels de mäktiga bergen som speglar sig i den kristallklara - på håll turkosa - sjön, dels en söt åsna. Söt är den visserligen men eftersom de fick gå lösa i lägret på natten visste man inte alltid vilken sida av tältduken de befann sig. Lät gjorde de - skrek, stönade, pustade, kved, pep, frustade och tutade - mitt i natten ... Men de bar våra tält och annan utrustning på dagarna så något roligt skulle de väl ha. Här hade den väckt mig tidigt på morgonen men då fick jag många fina bilder när solen höll på att gå upp.


Marguzor-sjön på ca 2200 möh, i Tadzjikistan.


Fler speglingar kan du se hos Sinneskatten.

22 kommentarer:

  1. Oh så många fina bilder vi kommer att få se den här fredagen, och dina är riktigt fina.

    SvaraRadera
  2. Kanon! Verkligen lyckade bilder.

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder båda två!
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Wow vilka fina bilder. Ser väldigt spännande ut där på 2200 möh.

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt vackra bilder! Vore spännande att få se fler från det resmålet!

    SvaraRadera
  6. Ojojoj vilka fina bilder du bjuder på! Mäkta imponerad... *tiga är guld, eller... ;D*

    SvaraRadera
  7. Riktigt vacker spegling i ditt andra foto.. Förstår det var en fröjd att fota där:)

    SvaraRadera
  8. Sagobilder. En riktigt söt liten åsna.

    SvaraRadera
  9. Fantastiska speglingar och som du vet så älskar jag berg i alla de former. Synd att det redan är torsdag, för jag har en jättefin spegelbild på berg. Är ju hela 7 timmar före hela tiden.

    SvaraRadera
  10. Enastående vackert. Fin bild på åsnan.

    SvaraRadera
  11. Det här var riktigt snyggt;-)
    Ha en skön helg;-)

    SvaraRadera
  12. Åh WOW, vilken mäktig bild den understa var, så snygg! Härliga färger. Vilken söt åsna..haha, kul att vakna med en åsna bredvid sig, fast ska jag vara ärlig har jag nog också gjort det nån gång i livet :)
    Ha en fin helg.
    /Helena

    SvaraRadera
  13. Snyggt - härliga bilder och vilken söt liten åsna :)

    SvaraRadera
  14. Riktigt fina speglingsbilder, båda två.

    SvaraRadera
  15. Gillar speciellt den andra bilden. De skulle man vilja kliva in i. Helt underbart!

    SvaraRadera
  16. Men du, den där andra bilden är rena reklamfotot - man kan knappt tro att det är verkligt! Så sagolikt vackert!

    SvaraRadera
  17. Den undre bilden är ju helt magisk! Vilket landskap...vilken natur! SÅ fint fångat!


    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder från trakter få av oss sett. Kul att få ta del av en liten glimt.

    SvaraRadera
  19. Hela vandringen var helt enorm; vackra vyer, höga berg, sjöar, bäck, bergsbyar ... ja, det fanns så mycket att uppleva och fotografera. Så det finns en stor chans/risk att det dyker upp fler bilder från denna resa vid andra tillfällen. Det fanns massor att fotografera. :)

    SvaraRadera
  20. Vílken söt åsna och bild nr 2, så pampig, snyggt!

    SvaraRadera
  21. Två helt underbara foton!
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  22. Wow, så häftigt! Dit vill jag också åka, låter riktigt spännande. Och vackert! :)

    SvaraRadera