5 oktober 2012

Veckans fönster - utställt

Lite glamour från Paris ... på någon av de finare gatorna som jag inte tycker är det häftigaste i Paris och där jag inte går in i affärerna. Men denna bil fick mig ändå att hejda mig när den var utställd i en butiks fönster. Le Mans och bilnostalgi ... kan se för mig hur de såg ut på den tiden. Fast jag tänker också på Isadora Duncan som hade oturen att dö i en sportbil. Hennes långa sjal fastnade i hjulen och bröt hennes nacke, vilket hemskt öde!

Veckans fönster

12 kommentarer:

  1. Usch vilket öde hon fick!!!! Så tragiskt....

    SvaraRadera
  2. Spännande med en bil i fönstret, snygg var den också. Tragiskt öde att dö på.

    SvaraRadera
  3. Tragiskt. Annorlunda utställningsföremål!

    SvaraRadera
  4. Inte dåligt med en utställd gammal racerbil. Tänker på Fangio och Stirling Moss och de andra från den tiden. Gmla ungdomshjältar. Men det här med Isadora D. har jag missat...eller glömt!

    SvaraRadera
  5. Det var en läcker gammal racerbil i ditt parisiska skyltfönster. Snyggt med speglingen från boulevarden i fönstret. Kan det möjligen ha varit ett fönster på Champs-Élysées? Minns jag rätt finns där flera bilsalonger längs gatan. Le Mans var och är riktiga långlopp, tufft för förarna. Har deltagit i ett liknande tävlingslopp fast i mindre skala, om jag uttrycker mig så. Vi tävlade också i 24 timmar, med miniracingbilar, på hobbymässa i Marmorhallarna vid Stureplan i Sthlm. ;-)
    Dansösen Isadora Duncans otäcka död hade jag helt glömt bort tills du påminde mig.

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker bil men inget jag skulle kört omkring i. Isadora Duncan vet jag inte alls vem det var, men det var ju en fruktansvärt tragisk olycka du berättar om.

    SvaraRadera
  7. Isadora Duncans livsöde och tragiska död hör till de mer spektakulära. Förstår att du stannade till vid den bilen, bara färgglädjen gör mig helt upprymd.

    SvaraRadera
  8. Oh la la..ja du i Paris där finns glitter & glamour..finbilar o finkläder..härligt.

    SvaraRadera
  9. Snygg bild! Isadora Duncan har jag alltid förknippat med en röd Morgan med ekerhjul - kan vara helt fel.

    SvaraRadera
  10. Snygg utställd bil du fångat i fönstret!

    SvaraRadera
  11. Vilket vrålåk! Frågan är om det är till salu eller bara utställt.

    Verkligen tragiskt att dö på det sättet.

    SvaraRadera