6 oktober 2012

Rosa

Oktober - en rosa månad. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår nu och många av oss tänker på anhöriga och vänner som har drabbats av bröstcancer. Stöd kampanjen, det kan aldrig bli för mycket pengar till den forskningen!



Jag vill uppmärksamma kampanjen med bilder på några av höstens sista rosa blommor. Höstanemonen är en riktig höstfavorit och fuchsian har blommat flitigt hela sommaren. Just nu är det många knoppar som är nästan vackrare än blommorna. Dessutom väcker den många nostalgiska minnen, vad kan bättre passa för temat? 

Fototriss

24 kommentarer:

  1. Vackra bilder med snyggt fotofilter!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Jo, detta är en forskning som verkligen behövs, då de är så många som drabbas! Som tur är så har jag inte cancer på något håll i släkten, vilket är extremt ovanligt! Peppar, peppar... Ha en fortsatt trevlig helg :)

    SvaraRadera
  3. Höstanemonen är vacker och du har redigerat bilderna snyggt...

    cancer är inte enbart bröstcancer - min äldste bror gick bort i cancer i våras och det var för djäkligt...jag vet att kampanjen rosa bandet är för bröstcancer - alla bidrag är viktiga.

    SvaraRadera
  4. Vackra foton och underbara rosa blommor!

    SvaraRadera
  5. Första bilden blir min favorit :)

    SvaraRadera
  6. Åh så vackra bilder och så fint du gjort med texturerna! Den första blir min favorit! Såå vacker!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder alla tre och läckert redigerade, första bilden blir min favorit!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Snygga bilder med snygg krackelerad yta. Fin rosa triss!

    http://blogg.loppi.se/40plus/2012/10/07/fototriss-rosa/

    SvaraRadera
  9. Oj så häftig gul med rosa i 1. o background är vacker också !!!!
    Och 3. är så sött på sitt sätt. Vackert !!!

    Ha så trevlig söndag :)

    SvaraRadera
  10. Anemoner är mina favoritblommor Vacker triss med fuchsia och anemoner.

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder på dina rosa höstblommor!!
    Anemoner gillar jag - men det verkar inte vara ömsesidigt. Eller kanske det beror på klimatet att dom inte trivs hos mig?

    SvaraRadera
  12. Mmm höstanemonen är en riktig favorit för mig med :)

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder i din rosa triss.

    SvaraRadera
  14. Vackert rosa. Den första bilden har du redigerat extra fint, som en tavla du bör hänga på väggen :0)

    SvaraRadera
  15. Fin rosa triss, visst är höstanemonen fin har fortfarande knopp på mina;-)Fuchsior har jag alltid haft otur med, ingen har klarat vinterförvaringen;-(

    Jag tycker att insamlade pengar ska gå till all cancerforskning, prostata,tjocktarm,lung med flera.

    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  16. Visst finns det en hel del rosa blommor. Även om de försvinner mer och mer när hösten tar över och temperaturen sjunker. Snyggt har du fångat några höstblommor. Visst är forskningen kring cancer värd att stötta!

    SvaraRadera
  17. I like the softness of these flowers, wonderful color too!. Greetings.

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder,köpte ett band till stöd för insamlingen idag ,kram nette

    SvaraRadera
  19. Läcker Triss i rosa.

    Både min dotter och min syster drabbades av bröstcancer, men båda är friskförklarade. Forskningen måste gå vidare.

    Gilla

    SvaraRadera
  20. Tack för din väldigt fina kommentar hos mig! Nåt är tok med din länk, har försökt fler gånger att komma in, nu lyckades jag genom att gå till startsidan. Kolla! Fina spröda bilder på härliga Höstanemoner som bara vägra växa o gro på torpet!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  21. Fina bilder, jätte härlig målad-tavla-effekt =)

    SvaraRadera
  22. Fina foton + vackra motiv + snygg redigering = finfin triss!

    SvaraRadera
  23. Vackra bilder. Rosen påminner om min mormors rosenbuskar.

    SvaraRadera