16 oktober 2012

I mina tankar

Jag älskar att vandra i skog och berg, mycket för att jag då har tid för mina tankar. På morgnarna går jag oftast med min promenadkompis och hennes hund, och ibland pratar vi jättemycket, ibland knappt något. Vi har gått nu i över tjugo år så vi känner ingen press för att prata om vi inte känner för det.

Vi har våra slingor som tar ungefär en timme, och jag går där i mina tankar, tittar på naturen, och har vi behov av att prata om något så gör vi det. Men oftast är vi rätt tysta, vilket passar mig, jag är ju en norrlänning, eller än värre - en finne från norra Finland ... Vi går där i våra tankar och njuter av naturen, i olika skepnader olika årstider.

Går jag min runda själv när hon inte kan för sitt jobb så finns det en liten risk att jag inte tar den stig som jag skulle ... då har tankarna varit någon annanstans och det finns ingen där som säger att det är dags att byta riktning ... Men jag hittar ju hem. Och har hunnit fundera på mycket.

Onsdagstema

9 kommentarer:

  1. Skön start på dagen! Mycket kan hinna dyka upp i tanken.

    SvaraRadera
  2. Härligt och jag kan bara instämma att promenader får en att tänka fritt :) Ha en fin Onsdag!

    SvaraRadera
  3. Att ta en skogspromenad är ett utmärkt sätt att i lugn och ro få ordning på sina tankar. Underbar bild!

    SvaraRadera
  4. Det är gott att ha en promenadväninna som man kan gå i tysthet med också. Det är inte alla förunnat. Promenader rensar hjärnan och är nyttigt också. Finfin bild.

    SvaraRadera
  5. Jag som också trivs i naturen tycker att 20 år är imponerande!

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för kommentarerna hos mej, har kikat runt lite hos dej och här finns mycket fint att titta på så det kommer jag ha roligt med en bra stund skulle jag tro :)

    SvaraRadera
  7. Du det låter helt underbart att leva så nära skogen. Önskar att jag hade naturen närmre mig, jag bor i Skåne så det mesta är odlad mark och man får leta lite efter bra slingor. Jag tänker också bäst där ute. Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  8. Det är härligt att kunna gå direkt ut i naturen. Jag blir förstås rätt ofta efter om jag har kameran med mig för man hittar alltid något att fota.Ha de gott

    SvaraRadera
  9. Det er deilig å gå tur på slike steder!
    Fint å gå alene, men også sammen med en venn!
    Godt å være stille noen ganger, og lytte til lydene i naturen!
    Vakkert bilde! -Margit-

    SvaraRadera