31 januari 2012

Syn ...

... och en efterlängtad sådan:

De första snödropparna har varit uppe redan ett par veckor, nu den senaste veckan har de fått lite snö på sig.

Idag var det en härlig vinterdag, sol och ett par grader kallt. Och eftersom jag har en lugn period på jobbet så kunde det bli en fotopromenad mitt på dagen. Men den bästa synen var här hemma, dessa små snödroppar!

Tisdagstemat är Syn, och jag är så lyckligt lottad att jag inte behöver ha glasögon på nära håll. På långt håll har jag ett par men ser knappt någon skillnad med eller utan dem. Så de är nog inte så starka.

13 kommentarer:

  1. Mycket vacker bild. Här hade vi -20 i morse, lite varmare nu men ännu kallare lovar dom till i morgon.

    SvaraRadera
  2. Men jag lovar Leena jag är hur avis som helst på dig och dina snödroppar...
    här har jag inte ens sett snö på hur länge som helst...
    trist, trist.
    Men jag blev glad av dina snödroppar...och hde behövt sådana till min 365+1 fotoblogg....men jag får nog allt vänta ett par månader.
    Firar två år på bloggen...tänk va tiden går...
    och jag tycker faktiskt att det är lika kul ännu med att blogga och att fota...

    Ha en underbar dag.

    SvaraRadera
  3. Ääääntligen ett hopp om vår, även om de kallaste dagarna väntar här nu framöver, men snart, snart... *L*

    SvaraRadera
  4. Å ett litet löfte om vår :) Ja det är verkligen en efterlängtad syn :)

    SvaraRadera
  5. Men ÅHHH så underbart! Och inte bara fenomenet - din bild är också jättefin och den synen något jag ser fram emot att se med egna ögon.

    SvaraRadera
  6. Åhh, vad härligt med snödroppar! Längtar efter denna syn. Idag värme faktiskt solen lite och det var tur. /Anette

    SvaraRadera
  7. Oj! Det var en förvånande syn, tycker jag. :-)
    Februari brukar kunna vara en kall vintermånad. Hoppas dina snödroppar klarar sig.
    Det kanske inte blir så kallt...

    SvaraRadera
  8. Förresten glömde....
    TACK för dina snälla ord på min blogg...

    Rantamorkramen.

    SvaraRadera
  9. Så söta de är där de sticker upp från snön. Snart så....

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  10. dom gör verkligen skäl för namnet ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Så vackert! Vårkalla fötter på snödropparna. Ha dé!

    SvaraRadera
  12. jaa! snödropparna är verkligen underbara med sin fina skörhet men ändå otroliga seghet!!
    tack för den bilden, här har inget kommit upp ur snön ännu =)
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker syn och det lär inte jag få se på länge ännu, 23.6 just nu och det verkar fortsätta sjunka.
    Fast ... åker tillbaka till Linköping om någon vecka och där finns ingen snö, men jag brukar ibland komma med det dåliga vädret och ändå törs de chansa varje gång jag åker ner - att ta mot mig. =)

    SvaraRadera