12 januari 2012

Intressen

Carina med bloggen Sinneskatten vill att vi ska berätta lite om våra intressen, med bilder förstås. Det är inte så lätt, jag har inga intressen som jag brinner för men ändå ... detta har fängslat mig de senaste åren:

Jag har blivit mer och mer intresserad av trädgården. Jag har alltid gillat att påta i jorden men på senare tid har det blivit mer medvetet, och vi har tusen idéer och en del projekt på gång också ... Egentligen skulle jag vilja bo i Skåne i zon 1, omgärdat med gamla murar och med skuggande äppelträd ... nu är det inte så men jag trivs ändå. Och stjärnflocka är väl vacker den också?

Resor har varit mitt stora intresse länge. Dock inte så mycket till sol och bad, mer till storslagen natur och gamla kulturer. Och att vandra i främmande länder ger så mycket - här är vi uppe på Anderna, på Inkaleden mot Machu Picchu i Peru. Ett mer storslaget äventyr har jag inte varit med om!

Men för att inte verka för hurtig måste jag tala om att jag också gärna reser till vinområden. Vi har varit i de flesta vinområdena i Europa, och i Alsace har det blivit många besök. En klar favorit!

Och mina intressen här hemma, utöver trädgården? Jo, jag älskar mitt jobb som är nästan som en hobby, jag läser, vandrar i skogen, fotograferar och tar mig ett glas då och då. Både vin och whisky, företrädesvis från Islay. Och tittar på sport, mest ishockey och allra mest HV71.

Så. Mer kommer jag inte på just nu. Men du kan se vad andra har för intressen på Sinneskattens blogg.

Ha en skön helg, alla där ute!

PS. Det verkar vara strul med Blogger - jag kan inte kommentera hos andra och inte ens se andra bloggars kommentarer. Kommentarer gjorda på min egen blogg kan jag bara se via administrationens Kommentarer.

14 kommentarer:

  1. Fina intressen du har. Trädgårdsintresserad är jag också.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härliga intressen! Är också mina - även whiskyn! Men TV:n är jag dålig att titta på ;-))

    Stjärnflocka är en så vacker blomma och den finns i olika färger. Jag har en röd variant som heter Lars som en av mina söner.

    SvaraRadera
  3. Det är ju onekligen givande intressen du har. Fina bilder som illustrerar dom med.
    Beträffande kommenterande så verkar det som om kommentarsrutan inte dyker upp första gången man öppnar Bloggers kommentarsfunktion. Men laddar man om (uppdaterar sidan) så dyker den upp hos mig i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Du har dina intressen vi andra har våra.. En fredag kan mina intressen se ut som följer.. Vingård har jag aldrig varit runt på.. men din bild tilltalar :) Blogger krånglar ibland har jag märkt.. sidan såg inte alls ut som den jag brukar skriva på i min blogg.. men det ordnar sig :)

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på dina intressen - som till en hel del stämmer överens med mina...
    Resor - och då gärna i vindistrikten - är en klar favorit. Alsace med förkärlek...
    Och tänk om min trädgård hade legat i zon 1! Bara att glömma massor av spännande saker - men det finns en hel del som trivs i zon 6 också!

    SvaraRadera
  6. Delar nog flera av dina intressen! Resa ska det bli mer av nu när barnen är stora och trädgårdsintresset har följt mig ända sen jag var barn.
    Ha en skön helg
    Hoppas att Blogger skärper sig!
    Kristina

    SvaraRadera
  7. Bortsett från whiskeyn har vi väldigt mycket gemensamt! inte konstigt att jag gillar din blogg!

    Men några problem med Blogger har jag inte.

    SvaraRadera
  8. Du har ju flera givande intressen. :-)
    Att lära sig mer om vin och att besöka vingårdar skulle jag gärna göra mer. Härliga foton du visar upp!
    Verkar som du gillar drycker som lagrats på ekfat... ;-)
    Önskar dig en trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. Att vara ute och upptäcka andra kulturer är en ynnest. Alsace är en sådan upplevelse. Och visst är trädgården härligt, själv har jag börjat att så smått börja kika på vilka fröer jag ska satsa på i år.

    SvaraRadera
  10. Trevligt att resa och se sig omkring och inte ligga på playan och sola. Jag gillar också att resa och upptäcka nya saker. Vackra bilder visar du och visst är det vackert med blommor både de vilda och de i trädgården. Fina intressen du har.

    SvaraRadera
  11. Naturen, kultur, resor, att fotgrafera... Du nämner en mängd intressen och även om man inte brinner för dem så finns de där. Det är nog viktigt. Vi har många gemensamma men det där med sport står helt utanför mitt intresseområde ;-)

    SvaraRadera
  12. Ja trädgårdar är härliga! Och att kombinera det med fotografering gör det hela ännu bättre! ;O)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Jag har skickat en award till dig. Kika in på våran blogg!

    SvaraRadera
  14. Härliga intressen du har ,se bloggen ,fixa din blogspot,där får du hjälp ,kram Nette

    SvaraRadera