19 januari 2012

Årstider

Just nu känns våren alldeles bakom hörnet. Men först vill jag ha lite vinter - med snö, sol och några minusgrader. Men sedan är våren väldigt välkommen! Och efter det sommar, och höst, och så vinter igen ... och så våren åter. Jag älskar de olika årstiderna och skulle nog inte vilja bo i ett land där det är sommar året runt. Fast än mindre skulle jag vilja bo i ett land där det är vinter året om! Det skulle inte gå alls ... Men finge jag precis som jag ville så skulle våren och sommaren vara lite längre och hösten och vintern bara ett par månader.

Tema fredag

14 kommentarer:

  1. Då är vi lika du och jag, jag tycker också om alla årstider.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är just det man längtar efter här, årstiderna!
    Tur att man kan åka hem ibland och känna på dem lite ;), synd att det inte var någon riktigt vinter i julas men det fick man kanske nästan för mycket av förra året så man får leva på det istället.
    Underbart bildkollage du bjuder på och ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om längden på årstiderna. Fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Här är en till som gärna vill ha din variant på årstiderna!! Skönt att det växlar - men det får vara någon måtta...

    Härligt collage!

    SvaraRadera
  5. Blandad kompott och vackert till tusen.

    SvaraRadera
  6. Ljuva årstidsbilder. Håller med så långt som till att snölandskap är vackra på bild. Men för egen del har jag allt svårare att tolerera vinterns mörka kyla.

    SvaraRadera
  7. Alla Årstider har sin tjusning .. och var och en har sitt tycke på alla fyra.. du visar alla på ett charmigt sätt :) Tack!

    SvaraRadera
  8. Håller med dig om årstidernas längd och kan dessutom tycka att det senaste året har varit precis sådant här i Stockholm (om jag ser på januari till januari och förtränger att snön kom redan i november förra vintern)! En mycket fin vår, en fantastiskt solig och lång sommar, en solig och varm höst och så denna milda vinter på det! jag har inte ens tagit fram vinterkappan än! MEN jag vet att västra delarna av landet hade ett helt annorlunda år ...

    Vackra foton till dina årstider! Såklart!

    SvaraRadera
  9. Där har du fått ihop alla årstiderna fint. Snygga bilder.

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder från alla våra underbara årstider!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Vacker och färgglad skildring av årstiderna.

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder från våra olika årstider! Även jag gillar årstidsväxlingarna och vill inte vara utan dem.

    SvaraRadera