19 januari 2012

I like - vårblommor!

Just nu kan man köpa primulor för nästan ingenting - fylla korgar och krukor med lite vår, känna att det inte är långt kvar tills naturen vaknar igen.

I år köpte jag primulor i flera rosa nyanser, de ska blomma så länge de orkar inne och sedan planterar jag dem ute i trädgården. De flesta av mina tidigare primulor har kommit igen i rabatterna. Just nu är det en av förra årets plantor som har knoppar under den tunna snön ... stackarn, den vet nog inte att det fortfarande är vinter, och det är ju inte så lätt heller ...  Tids nog lär den sig den bistra verkligheten.

I like

6 kommentarer:

  1. Blommor kan pigga upp. :-)
    Dina primuror ser vackra ut.
    Vi får hoppas på en kort vinter så de kan få komma ut i trädgården snart.

    SvaraRadera
  2. Primulor, åh nu fick jag sådan där vårkänsla. Såg faktiskt på Willys innan jag åkte tillbaka att de såldes i alla de färger till nyår. Finns även här att köpa har jag sett i blomsteraffärerna.
    Gerbera gillar jag faktiskt inte heller, men den är en tacksam blomma att fotografera med macro.

    Underbara blommor och foto du bjuder på/ Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert med primulor! Liksom tulpaner minner de om en kommande vår...
    Har aldrig testat ut plantera ut dem - kanske det fungerar i en söderrabatt även i norra delarna av Sverige?

    SvaraRadera
  4. Dom sprider färg, ljus och säkerheten om våren som kommer!

    SvaraRadera
  5. Blommor, färggranna och vackra kan de lysa upp den mest grådisiga dag. Våren kommer.. det kan vi vara säkra på. Utan tvekan :-)

    SvaraRadera
  6. Primulor, tack för en strålande idé! Söta små blommor. Tror aldrig jag haft någon men när du skriver att de kan planteras ut blir jag väldigt nyfiken.

    SvaraRadera