9 augusti 2011

Svart eller påklätt

På Veckans hus ska vi visa hus som är svarta eller påklädda. Svarta hus hittar jag inte just nu men har en liten tanke i bakhuvudet att det ska finnas något, någonstans ... hittar jag det återkommer jag med fler inlägg i temat. Och så har vi ju sett så många fantastiska överdrag på byggnader som renoveras men det verkar inte som vi har tagit någon bild. Konstigt. Det kanske jag också återkommer till.

Vad jag nu visar är ett par hus i Mexico City. Det första är klätt till jul - nog är det maffigare att klä ett helt, jättestort hus än en liten gran? De kan det där, mexikanarna ...

Och sedan ett vackert hus klätt i kakel, också i Mexico City. Det stod mitt i city, bland höga hus i betong ... Jag tar med ett par detaljer från det huset också.



Fler inlägg kan du ser hos Hedwig på Veckans hus.

4 kommentarer:

  1. Morrn.

    Skojiga bilder, både påklätt och "pyntat".

    Ha de bra.

    Hasse A

    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  2. Åh, den mexikanska julsmyckningen skulle jag vilja se i mörker. Den var verkligen vacker.
    Det kakelklädda huset var maffigt - så vackert.

    SvaraRadera
  3. Wow vilka kontraster! Så underbart vackert kakel! Roligt att få se :)

    SvaraRadera
  4. Men vilka helt fantastiska exempel du visar! Det mexikanska är spännande - är det lampor som Hedwig tror eller är det något annat?

    Kakel och mosaik älskar jag, är det sedan blåmönstrat ... ja ...

    SvaraRadera