29 augusti 2011

Sensommar

De sista dagarna i augusti ... snart september. Sensommar. Men ändå sommar, inte höst ännu. "Glaset är halvfullt" tycker jag. Vi får njuta av många fina dagar ute innan det är dags att krypa in, tända brasa och koka soppa och mustiga grytor.

I lördags ersatte jag penséerna i vår stora kruka vid entrén med prydnadskål. Riktigt vackert ihop med murgröna, och den håller sig ett par månader. Då kan till och med den första snön komma. Men innan dess - sensommar med klara fina dagar och härliga färger. Fast idag var det grått när jag gick min promenad på morgonen. Och den nya prydnadskålen hade vattenstänk i sina krusiga blad.

Måndagstema

13 kommentarer:

  1. prydnad så vacker nu i Sensommaren.. Jag har mina sommarblommor kvar än.. Pelargoner, men snart så byts de ut :)

    SvaraRadera
  2. Fin pyntekål og forhåbentlig får vi mange fine dage i september..;)

    SvaraRadera
  3. Ja disse pyntekålene er pene, og noe jeg forbinder med denne årstiden...de holder seg helt til frosten kommer. Nydelig lilla mot det mørke greønne :)

    SvaraRadera
  4. Över fototemat i sig kunde jag känna vemod.
    Du kommer med lite positivt sensommarhopp. :-)
    Prydnadskålen ser verkligen vacker ut, härliga färger.

    SvaraRadera
  5. Prydnadskål är sååå vackert och den finns i så många olika varianter.
    Härlig bild.
    Vi får hoppas att vi får en lång skön och färgsprakande höst att se fram emot innan den långa tradiga vintern kommer.
    Ha en bra dag Kramizzzzz

    SvaraRadera
  6. Fint sensommer billede. :-)

    SvaraRadera
  7. Utrolig vakkert bilde! Prydkål er dekorativt!

    SvaraRadera
  8. Prydnadskålen är verkligen vacker och visst har vi ännu många dagar att njuta innan temperaturen sjunker.

    SvaraRadera
  9. Pyntekål er så flotte!
    Jeg skal og kjøpe noen av dem!
    Kan faktisk brukes til å pynte koldtbord med,og spises :o)
    God klem fra Sol

    SvaraRadera
  10. Ursnyggt bild på prydnadskålen. Sensommaren bjuder på mycket vackert.

    SvaraRadera
  11. prydnadskålen är otroligt fin på hösten! den ger stadga åt höstplanteringarna tycker jag!

    susanne

    SvaraRadera
  12. Ja, det er ikke høst helt ennå selv om den er rett rundt hjørnet. Hos meg har det stort sett regnet de siste dagene, og i går blåste det slik at jeg lurte på om det var den første høststormen...

    Flott prydkål du har bilde av her!

    SvaraRadera