25 augusti 2011

Allt är inte vad det ser ut som

Höst redan? Visst är höstfärgerna härliga och liiite börjar jag längta efter dem. Men detta är inte vad det ser ut som, det är precis tvärtom - det är de späda skotten på vår blodlönn som är så sprakande röda. Vi klipper lönnen för att den ska hålla sig liten och rund och då kommer de nya skotten under hela sommaren. De sista klippte jag bort igår, efter att jag tagit denna bild. Grenar som inte är klippta på hela sommaren har mycket mörkare blad, mörkt vinröda med skiftning till grönt. Så än får jag vänta på höstens färgprakt. Men det gör jag så gärna ...

Tema fredag

11 kommentarer:

  1. Blodlönn har så läcker färg och hösten får allt vänta litet till!

    SvaraRadera
  2. Ja du den där Hösten är verkligen i antågande.. men vi stoppar den ett tag till, fast jag älskar Hösten när den är fin .. med alla vackra färger som naturen målar om.. fast inte än som på din bild.

    SvaraRadera
  3. JA, visst finns det många buskar och träd med röda blad, så än hoppas vi hösten dröjer lite till.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. I love this composition with that exquisite delicious red.

    SvaraRadera
  5. Ja, där anar man att det är något nytt, och inte något förbrukat, på gång. Fin temavariant.

    SvaraRadera
  6. Det var en ovanlig lönn. :-)
    Läcker i färgen. Ser onekligen ut som höst. ;-) Torkan i naturen här har fått en del träd att se väldigt höstlika ut. Lite regn har inte fått liv i alla.

    SvaraRadera
  7. Det är så fint när det blir olika skiftningar. Trevlig helg. Anita

    SvaraRadera
  8. Så vackert! Jag är glad att det inte är hösten. Den kan gott vänta lite till.

    SvaraRadera
  9. Vad vacker den är och hellre en sådan än de riktiga höstfärgerna -de kan jag vänta på ännu,men här finns de i de små träden. Jag älskar hösten men de senaste åren har jag verkligen hatat vintern och det ena leder till det andra i tankarna.

    SvaraRadera
  10. Oj då, jag som inte vågar klippa alls i min, utan låter den växa - den är inte så stor än. Visst är de vackra i sina färger och bladformer!

    SvaraRadera