30 augusti 2011

Morgonrutiner

Sedan 20 år går jag en promenad på en timme varje vardagsmorgon tillsammans med en väninna och hennes hund (vi är inne på en andra hund nu). Hon har också sitt företag hemma så vi kan jobba fria tider, och utöver frisk luft och grön energi får vi prata av oss och klarar av att sitta ensamma hemma resten av dagen.

Idag var det småregnigt och lite gråtrist men skogen var fin även nu. Vi går oftast runt två små sjöar här i närheten men ibland går vi upp till Tabergstoppen, 343 meter över hav. Fast då börjar vi ju inte från havsnivån eftersom Taberg ligger på ca 200 möh. Vi går före frukost, den smakar extragott efteråt!

Bild tagen ett par veckor sedan från samma ställe. Visst är det härligare med solsken ... På helgerna går jag med min man istället och ibland skippar vi promenaden också om vi ska jobba mycket i trädgården. Det ger ju också samma välbefinnande.

Tisdagstema

10 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag var så tidigt uppe att jag skulle hinna ta en promenad före jobbet också.

    SvaraRadera
  2. Är man med hund så är morgonpromenaden ett måste. Verkligen en rutin, kan jag tänka mig.
    Tack för din kommentar, så du är också en huggare. Min sambo är en typisk knackare och äggskalspillare. Det brukar jag själv göra vid hotellfrukostar, om jag tar ägg. ;-)

    SvaraRadera
  3. Låter som en väldigt bra rutin - och vackert är det också!

    Glad tisdag!

    SvaraRadera
  4. Björkskog, det skulle jag vilja ha lite mer av hos mig.

    SvaraRadera
  5. Du är ju ett föredöme! Önskar att jag gjorde samma sak - men icke ...

    SvaraRadera
  6. Ja någon sådan skogspromenad hinner inte jag när jag jobbar, men jag promenerar till och från pendeltågsstationen nästan varje dag....blir nästan en timme - får väl duga ;-)

    Fina bilder och där skulle jag också gärna promenera.

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder från din morgonpromenad.
    Detta är batteriuppladdning till 100%.
    Ha en bra dag/ Kram

    SvaraRadera