6 maj 2011

Veckans fönster: Fotografiskt

Jag måste erkänna, jag vet inte vad det är för byggnad, jag tyckte bara fönstren var så vackra ihop med det lite slitna staketet. På vår resa till Istanbul förra veckan strosade vi mellan vackra moskéer, palats och basarer och helt plötsligt ser jag detta som jag bara måste ta bild på. Så fotografiskt! Fast jag vet inte vad det är.

Eftersom bilden inte dokumenterar något speciellt har jag efterbehandlat den lite.

Fler fotografiska bilder finns hos Susanne på Veckans fönster.

6 kommentarer:

  1. Vackert! Det ser ut som om du gjort lite olika bildbehandling på den: sepia till vänster och ren svartvit till höger. Precis som på gamla foton.

    SvaraRadera
  2. Detaljrikt - ser ju ut som en kyrka :)

    SvaraRadera
  3. Lite dramatiskt med det hotfullt skyddande staketet! Jag tycker också jag kan se sepia/sv i din bidbehandling. hade varit intressant att veta varför du bildbehandlat så?

    SvaraRadera
  4. Himmel så intressant det är att resa och titta på fönster..du har fångat ett mäktigt fönster här..perfekt till temat..

    SvaraRadera
  5. Visst är det fotografiskt. Det blev ett fint motiv.

    SvaraRadera
  6. Snyggt i sepia och byggnaden ser maffig ut!

    SvaraRadera