8 maj 2011

Drömma

Nu är det lätt att drömma. Det är helt underbart ute, det sprirar och gror. Jag gick runt i trädgården nu på morgonen och försökte fånga mina drömmar på bild.

Jag drömmer om en prunkande, blommande trädgård ... en plats att koppla av och njuta av blommorna. Nu blommar vår häggmispelhäck över blå matta av vintergröna. Jag njuter!

Jag drömmer också om välmående grönsaksodlingar, solmogna tomater och röda körsbär. Mmmm ... Tomaterna blommar men än så länge får de stå inne på uteplatsen.

Jag drömmer också om promenader i skogen, fågelkvitter, blåbär och hallon ... denna lilla skog finns mittemot vårt hus och är underbart vacker nu på våren när solen skiner genom det skira lövverket.

Mer drömmar på Fototriss.

11 kommentarer:

  1. Åh mina tomater har inte börjat blomma ännu, jag satte ut dem igår och har dem ute i veckan i varje fall. Har plockat in och ut varenda kväll nu innan :P

    SvaraRadera
  2. Du vår kalla nord behöver vi verkligen sådana drömmar..jag ler och känner att vi drömmer på samma sätt..härligt..

    SvaraRadera
  3. Underbara drömmar.. Promenaderna i skogen är ju inte helt fel inte.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och ljuva drömmar :)

    SvaraRadera
  5. Så fint! och sista bilden är helt massiv:), kan riktigt känna grönskans kraft!

    AX

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder att drömma till, ja våren är ljuvlig;-)))
    Egenodlade tomater smakar ju så gott, våra har inte börjat blomma än.
    Ha en skön söndag;-)))

    SvaraRadera
  7. Moi Leena!

    Ihanan ihanat kuvat! Se viimeinen on 'älyttömän' kaunis!
    Sinun unelmasi ovat meidän kaikkien unelmat - ja se on jo toteutumassa..../Anja

    SvaraRadera
  8. Nu är det verkligen drömuppfyllelsetid - det gäller att njuta av varenda minut!

    SvaraRadera
  9. Åh vad långt dina tomater har kommit, vilken fin dröm.

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder. Min tomat har inte kommit så långt än.
    Sista bilden var fantastisk.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  11. Fina bilder, och speciellt då den nedersta.

    SvaraRadera