31 maj 2011

Blank

Hoppas sjön är spegelblank! Så tänkte jag när jag gick på min morgonpromenad idag, jag ville ju gärna ha en bild till temat blank hos Tisdagstemat. Men sjön var inte blank, det gick små små vågor på den ... Men det finns en liten kanal mellan de två sjöarna som jag går runt, och även om den inte var spegelblank så blänkte vattnet i morgonsolen. Det fick räcka! Och vad gjorde väl det om inte allt speglar sig perfekt, morgonens känsla finns ändå där. Jag hör fåglarna fortfarande ...

Tisdagstema

10 kommentarer:

  1. Oj ja så blankt och sommarljust :)

    SvaraRadera
  2. Kul med färskt foto. Det gör ju inget att där finns lite krusningar på ytan. Spegelblankt är det ju ändå. :-)

    SvaraRadera
  3. Kom att tänka på sången "Där björkarna susar" med din underbara bild!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nydelig ,flott bilde!!

    Ønsker deg en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Åh, så vackert vid och omkring den bäcken.. riktigt blankt o fint :)

    SvaraRadera
  6. Härligt Leena det fotot gillar jag vilken stämmning du fick...
    för att inte tala om spegling...

    Jättesnyggt juh.

    SvaraRadera
  7. Moi Leena!
    Suomalainen unelma! Koivut ja järvi! Oikeata kansallisromantiikkaa.
    Minäkin asun tuollaisen järven lähettyvillä....eiks ookin kumma...;))?/Anja

    SvaraRadera
  8. Så otroligt vackert, där skulle jag vilja fota. :)
    Fantastiskt fin bild.

    SvaraRadera
  9. Underbart. Det finns inget så vackert som speglingar i vatten.
    En riktigt härlig bild.
    Kramizzzz

    SvaraRadera