24 mars 2011

Rofyllt

Nästan alltid när vi besöker en storstad söker vi upp en park och strosar där några timmar, med en medhavd lunch i ryggsäcken. I Budapest är den naturliga stora parken Margaretaön, och den är verkligen en rofylld oas mitt i staden. Vi gick genom hela ön, på slingrande stigar bland små dammar, blommande buskar, statyer, gamla ruiner och små lusthus. För den hurtiga fanns en löparbana också runt ön och det måste vara härligt i en så stor stad. Och för oss vårtörstande turister var det skönt att uppleva den rofyllda parken och skira vårgrönskan.

Tema fredag.

14 kommentarer:

  1. Så vackert och så rofyllt.
    Otrolig känsla det måste vara att hitta en sån lugn oas i en storstad.
    Det ska vara ni det förstår jag, som har förstånd att koppla av tillåmed i en storstad, med medhavd lunch, det låter helt fantastiskt härligt.
    Gulliga ni.

    Ska nog också hitta min rofyllda bild, skulle tro jag har många men vill hitta en "oanvänd" i fototeman....

    Hoppar nog isäng en stund till det var så rackarns kallt och Rantafar snusar så underbart där uppe ZZZZZZzzzz

    Ha en finfin fredag vännen...

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att finnas många sköna bänkar att sitta på i den rofyllda parken.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så underbart. Tänk att få sitta i lugn och ro där och bara "vara". En jättefin bild
    Ha en bra dag
    Sinna

    SvaraRadera
  4. Åh du, vilket vackert foto.. naturen är det bästaste vi har och visst är det rofyllt o njutbart att kunna fånga den med hela sitt hjärta:)

    SvaraRadera
  5. Vackert! Jag knäpper med fingrarna, men tyvärr kan jag inte förflytta mig dit...
    Om jag besöker Budapest så har jag fått ett utmärkt tips vart jag ska bege mig. Verkar vara mysigt och rofyllt. Sådana platser behövs i en storstad. Inte alltid man hittar dit, tyvärr. Tack för tipset.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken vacker plats. Jag skulle dessvärre vara lite orolig att det klättrar ner någon stor insekt eller boaorm eller nåt och lägger sig bredvid... hugaligen!! Trevlig helg=)

    SvaraRadera
  7. Jag var i Budapest för många är sedan och var på ön i fråga. Visst var det en oas i den rätt bullriga staden.

    SvaraRadera
  8. På den bänken skulle jag kunna sitta länge, länge...

    SvaraRadera
  9. Fint! Där skulle jag gärna sitta med en bra bok.

    SvaraRadera
  10. Härligt där ska jag också vandra när jag kommer dit.
    Underbart fin bild!

    SvaraRadera
  11. En bänk måste jag bara skaffa mig det inser jag nu!

    SvaraRadera
  12. så vackert och rofyllt, där skulle jag vilja sitta en stund och njuta av stillheten och den vackra parken.

    SvaraRadera
  13. Jo, apropå min bild på sonen på bänken. Tysklands natur är också helt ok - vi var inte i Norden ser du ;-)

    SvaraRadera