22 september 2011

Höst hos mig

Genomblött soldäck, regndränkt parasoll, växter som droppar av vatten - det är höst på vår altan. Parasollen används som regnskydd när vi grillar och vildvinet är vackert, så visst njuter vi av att vara ute nu också. Men här har jag fuskat, bilden är tagen genom fönstret så jag slapp gå i blötan!

Om man får önska så skulle jag gärna ha mer sol. Färgerna är fina då också ... och allt är enklare, gladare och skönare. Denna bild är tagen bara för ett par dagar sedan - när solen sken - och färgen på bladen har ändrats mycket under tiden.

Tema fredag

9 kommentarer:

  1. Underbara höstfärger hos dig.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Så höstigt du har nära dig.. riktigt vackert trots regn ju :)

    SvaraRadera
  3. Hehe, man offrar sig för konsten... till en viss gräns. ;) Jag röstar också för mer sol!

    SvaraRadera
  4. Så mycket färger det är hos dig. Hösten är vacker!

    SvaraRadera
  5. Det blev ju fina färger och motiv trots att rutan var emellan. :-)

    SvaraRadera
  6. Vackra är de vildvinslöven. Jag tycker de är så vackra att dekorera bordet med. Bara lägga lite si så där.

    SvaraRadera
  7. Otroligt vackra höstfärger!

    SvaraRadera
  8. Du har rena fönster, du! Och vackert är det ute i regnet minsann!


    http://vardagsnjutning.blogspot.com/2011/09/tema-fredag-host.html

    SvaraRadera