29 september 2011

Annorlunda

På vår semester i Cinque Terres små byar var det mycket som var annorlunda. Byarna var inte bilvänliga, för att uttrycka det milt. Många av gatorna bestod av smala gränder eller branta trappor. Huvudgatan var lite bredare, kantad av matställen, små butiker och ställen där man kunde hyra rum. Några stora hotell fanns inte.

Manarola var nog den av byarna som var mest annorlunda. Inga parkeringsplatser för bilar på huvudgatan, däremot var det fullt med små fiskebåtar som stod där över natten, och även på dagen. I hamnen fanns det ingen plats för dem så de drogs in på gatan istället ... en lite annorlunda lösning.

Se annat som är annorlunda hos Sinneskatten.

PS. Jag har förstått att det är svårt att kommentera hos mig. Hoppas att Blogger rättar till det snart, och tack alla ni som försöker och lyckas! Det är jätteskoj att få respons! :)

10 kommentarer:

  1. Känns lite svårt att ta båten till jobbet utan vatten.

    SvaraRadera
  2. Verkligen annorlunda! Inga bilar på gatan däremot båtar ..!

    SvaraRadera
  3. Vad konstigt, måste de ändå inte ha bil sedan för att få i båten till vattnet ;)

    SvaraRadera
  4. Det var det mest annorlunda hittills och charmigt får jag säga :)

    SvaraRadera
  5. Riktigt annorlunda stråk du visar.. förstår att din vandring var en upplevelse :) Trevlig helg till dig o de dina :)

    SvaraRadera
  6. Ja på en sådan plats förväntar man sig inte att se en båt.

    SvaraRadera
  7. Nu måste jag snart ta mig in i mina bilder och få ihop ett inlägg från Cinqueterre jag också! Det där med alla båtar på gatorna tyckte jag var fantastiskt charmigt och färgstarkt!

    SvaraRadera
  8. Klart annorlunda förvaring av båtarna. Kul läsa dina ord till fotot. :-) Bilden är verkligen annorlunda med båtar längs huvudgatan. I de trakterna har jag bara åkt förbi med tåg... härligt längs kusten. Verkar vara värt ett besök. Gillar ju själv Italien, så varför inte?
    Tack för tipset. :-)

    SvaraRadera
  9. Det var onekligen annorlunda fordon på en gata inne i stan.

    SvaraRadera