13 januari 2011

Tillbaka med ljuset

Idag har vi en strålande solig vinterdag, jag börjar känna mig frisk från förkylningen och allt känns toppen. Det är nog mycket solens förtjänst, nu börjar den värma och trots att det är några minusgrader droppar det från taket. Jag lurar mig själv lite och inbillar mig att det är vårvinter, med vita skinande drivor i solsken. Som på skidsemestrarna förr när vi åkte varje vinterlov till fjällen och åkte skidor. Det har vi slutat med, det finns så mycket annat som man vill hinna med istället men ibland saknar jag det verkligen. Nu åker vi på längden och fördelen är att man kan göra det här hemma också. Åtminstone i år.

Min orkidé blommar som den aldrig hade gjort annat - den surpuppan! Ändå tycker jag att trots att orkidéerna är så underbart vackra så saknar de lite själ. Så jag gjorde en mysigare version av den.


Bakgrunden är ändrad med textur, sedan är det lite blandningslager. Hos Photo Mania kan du se andra, mer eller mindre manipulerade bilder!

1 kommentar: