10 april 2013

Stentufft

Här har jag gått och grämt mig nu ett tag att HV försvann så snöpligt från slutspelet i hockey. Men denna förlust är inte ödesdiger, i alla fall. Och som litet plåster på såret vann HV ändå JSM. Heja heja!

Hade vi levt i Mayariket hade spelarna fått det betydligt tuffare. Stentufft.

I Chichén Itzá i Mexiko kan man bland annat se resterna efter en arena för bollspel. Även det spelet var tufft och krävde hjälm och andra skydd, bollen var av gummi och vägde ungefär som en vanlig vattenmelon. Poäng fick lagen när de fick bollen genom stenringarna på väggen. Och det bara med hjälp av höfterna, händer fick de inte använda.

Det tuffaste med denna sport var dock att förlorarna offrades till gudarna ... Det värsta som kan hända med dagens ishockeyspelare är att de får se sig om efter en ny klubb. Huvudet får de i alla fall behålla.

Onsdagstema

15 kommentarer:

  1. Ingenting för dagens spelare med andra ord, det var tider det ;-)
    Bra inlägg till temat, ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Det lyder godt nok hårdt, det ser ikke så sjovt ud:-)

    SvaraRadera
  3. Nämen Leena! Servera sådant när jag sitter i godan ro med min frukost! Så GRYMT! Här förfasar vi oss över gladiatorspel, det där lät mångdubbelt värre!

    TUR att mina älskade djurgårdare inte går sådant öde till mötes ...

    SvaraRadera
  4. Grym och stentuff bestraffning! Inget för vår tid när vi, tack och lov, är lite humanare mot våra ishockeyspelare!

    SvaraRadera
  5. Hård sport...i samma division som gladiatorspelen.
    Allt är bättre nu ...:)

    SvaraRadera
  6. Ingen picknick att utöva någon sport på den arenan under tiden då det begav sig...

    Nästa säsong kommer Örebro att spela mot HV i elitserien :0) Jag som under en period bodde i Jönköping, dessutom ca 100 meter från Kinnarps arena har hejat på HV, fram till nu. Jag är ju örebroare i själ och hjärta ;0)

    SvaraRadera
  7. Ja usch, det var tuffa regler det. Snygg bild i alla fall!

    SvaraRadera
  8. Oj vilken hemsk historia.Jag tyckte också det var synd om HV men de kan ju inte va på topp alltid.Ha de gott.

    SvaraRadera
  9. Men d var det värsta, har jag då aldrig hört,
    men det låter stentufft om något.
    Och du kan ju vara glad att HV är kvar i elitserien,
    vårt Timrå försvann...ner.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  10. det måste vara stentufft på den tiden att vinna den segern
    Ha en fin vecka
    Kram Meta: Visst Råslätt från "Grannbyn"

    SvaraRadera
  11. Ja HV håller även jag på. Stentufft foto och klockrent på temat.

    SvaraRadera
  12. Huvvaligen det var stentufft att vara förlorare!

    SvaraRadera
  13. Det ser ut som en riktig utmaning. Hade mayaindianerna gummi?? Bara det är ju tufft :) ha d fint! :)

    SvaraRadera
  14. Ja i så fall var det stentufft, usch för såna regler.



    http://stumpansgott.blogspot.se/2013/04/stentufft.html

    SvaraRadera
  15. Bra bild, men historien är inte rolig...

    SvaraRadera