16 april 2013

Månadens favoritväxt - april 2013

Äntligen har krokusarna tittat upp så mycket att jag fick bilder till Månadens favorit. Vi har inte speciellt mycket krokusar eftersom hararna och rådjuren tycks tro att vi har satt dem som mat åt dem, men de få som har klarat sig är fina, och riktiga glädjespridare nu när allt fortfarande är rätt brunt och dött. En klar favorit i april, trots att den är omgiven av mossa och brunt gräs med regndroppar! Bilden är tagen idag.

Så våren är klart försenad i år - 2010 såg samma krokusar ut så här den 22 mars.

Vi har varit i Barcelona några dagar och där var det full sommar - sol, värme och grönska! Så underbart! Bilder kommer så småningom när jag hunnit kika på dem. Under tiden hade nästan all snö försvunnit i trädgården så nu tror jag att det snart går att sätta spaden i marken.

Länklista till Månadens favoritväxt.

5 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Vilken skillnad mellan 2010 och 2013.
    Åh vad härligt, har du varit i Barcelona. Nu blir jag inte alls avis:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Läckert foto, blev det en klassisk grodställning när du fotograferade ;)?
    Skillnad är det mot 2010, men hur var det 2012 och 2011 har du något minne om det?
    Krokusar är fina, och vid vårat torp finns det nog inga krokus kvar, rådjuren har ätit upp dem för flera år sedan ;).
    Ha en bra dag/ Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra krokusar du har
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Krokusar är mina april-favoriter också.
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  5. Så fina! Just de två färgade är lite extra söta. Konstaterar att jag har alldeles för få i min egen trädgård!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera