20 oktober 2011

Färger

Efter ett par riktigt gråa regndagar var det skönt att dyka ner i arkivet med sommarens blombilder. Där finns det färger! Jag tog några lite på måfå, och bilden hade kunnat bli hur stor som helst - blommorna har de mest fantastiska färger.


Jag har som ambition att skapa så färgstämda rabatter som möjligt. En ambition som än så länge inte har resulterat i så mycket ... jag har svårt att ta bort en växt som ju är sååå fin - fast i fel färg. En del gula blommor fick stryka på foten i våras men många får vara kvar, än så länge.

Sinneskattens Tema fredag tar upp färger - ett riktigt läckert tema för oss alla färgälskare!

18 kommentarer:

  1. Tjusigt. Många vackra färger du samlat på ett ställe där.

    SvaraRadera
  2. Fint kollage på vackra blommor med fina färger!

    Ha en skön helg i den vackra hösten!

    SvaraRadera
  3. Vackert med färger i en grundton av rödblå nyanser.

    SvaraRadera
  4. Härliga färger och sommaren har de allra bästa av dem :)

    SvaraRadera
  5. Här var det färgglatt, många vackra blommor. :-)
    Dina rabatter verkar fulla med fina blomster.
    Att kolla in sommaren kan vara skönt i höstrusket.

    SvaraRadera
  6. Härliga blommor, man blir lite ledsen när de försvinner helt. I morse hade jag -4 så slutet är nära.

    SvaraRadera
  7. Det är det som kallas trädgårdskont.. så hade jag oxså skapat om jag hade haft trädgård.. så himla vackert i färgtoner :) Trevlig fredag till dig :)

    SvaraRadera
  8. Wow vilket potpurri av ljuvliga färger!!!!

    SvaraRadera
  9. Vad kul med sommarfärgerna, även om jag tycker att lila är en helt underbar vinterfärg.

    Hade jag haft rabatt hade jag nog tänkt lite som du, eller precis tvärtom. Inget mellanting här inte. =)

    SvaraRadera
  10. jamen sikke en masse flotte farver - Skønt at mange blomstre endnu :)

    SvaraRadera
  11. Vackra blommor i underbara färger!

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra blommor och vackra färger du har i din trädgård! Mina rabatter i Sverige går också mycket i blålila och vitt!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Underbara färger på dina blommor.

    SvaraRadera
  14. Är väldigt glad att jag slapp gula blommor i ditt collage ;-) Mycket vacker färgskala!

    SvaraRadera
  15. Så vackert...men äsch bry dig inte om färgerna....det finns en annan skola som säger låt de sprida sig ....!

    SvaraRadera