13 juni 2013

Njutbart

Vi bor alldeles vid Tabergstoppen och igår traskade jag dit upp två gånger.

Lite backträning tidigt på morgonen. Man kan ju alltid stanna till för att fotografera om benen börjar bli trötta ... Många motiv fanns det, jag njöt av vad naturen bjuder nu.

Tolv timmar senare gick jag dit upp igen, denna gång tillsammans med min man. Uppe på toppen finns en servering så vi kunde ta oss en öl när vi satt och tittade på utsikten mot Jönköping och Vättern. Njutning för alla sinnen!

Tema fredag

11 kommentarer:

  1. Vilken vacker grönskimrande backe du kämpat i och utsikten är sagolik.

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt, det är ju så fint däruppe och utsikten är underbar. Tycker mig nästan se Vättersnäs, där jag bodde under en period i mitt liv :0) Vackert!

    SvaraRadera
  3. Så vackert och så imponerande att promenera upp dit två gånger på en dag. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och så härligt att bo så hära något så vackert!

    SvaraRadera
  5. Så vacker utsikt där uppe på Taberg! Strongt av dig att gå dit upp två gånger men på så sätt fick du njuta dubbelt av den underbara naturen!
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  6. Verkligen njutbart en sommardag!

    SvaraRadera
  7. Underbar vy därifrån och du var inte dålig som traskade upp två gånger. Jag måste nog kolla över min kondis.

    SvaraRadera
  8. Åh så underbart! Promenad, utsikt, trevligt sällskap och en kall öl! Mycket att njuta av!

    SvaraRadera
  9. Det småländska höglandet är sannerligen njutbart att se ut ifrån. Och så praktiskt med en servering på bergstoppen. :-)

    SvaraRadera
  10. Härligt att ha en sådan plats att gå till! Du är en riktig vandrare du.

    SvaraRadera
  11. det är verkligen njutbart av högsta art. ha en fin söndag med.
    Kram Meta

    SvaraRadera