7 januari 2013

Award



Pia på Simsalabim har gett mig en award - jättekul! Kändes extra bra nu när julhelgerna är över och den gråa vardagen börjar. Och lite som en födelsedagspresent också, fyller nämligen år imorgon :)

När man får denna award ska man svara på frågor från den som har nominerat bloggen. Pias frågor var:

Varför är trädgården viktig för dig?

Den gör att huset blir så mycket större på sommaren, livsrummet blir helt enkelt så mycket vidare. Vi är nästan lika mycket ute som inne på sommarhalvåret. Och så kan man skapa med sina händer och se resultat i form av vackra blommor och goda grönsaker. Tillfredsställelse! 

Vilket är dina tre bästa redskap?

Tja, lite olika men något som jag är mycket nöjd med är vår kompostkvarn. Man blir av med kvistar och annat och får samtidigt perfekt täckmaterial. Kan inte bli bättre. 

Häcksaxen tar jag till gärna också och klipper och beskär. Ibland kan det bli nästan för mycket, det blir knappt något kvar ... men det mesta kommer igen. 

En liten handkratta, så smidigt att ha några stycken som man har på olika ställen, man ska inte behöva gå efter redskapen för då blir det inte av.

Vilket är det bästa med varje årstid?

Jag gillar faktiskt alla årstider och skulle inte vilja bo jämt i ett land där det bara finns en årstid.
Vintern älskar jag för friskheten och snön - känslan när man är ute en solig vinterdag är underbar.
Våren är full av förväntan, varje liten blomma som tittar upp är en sensation och glädje.
Sommaren är tiden för att njuta, av både trädgård och av lättsamt umgänge med vänner och familj.
Hösten är underbart vacker, och klara höstdagar kan få det dystraste humöret att sprudla.

Nu ska man egentligen också nominera bloggar i sin tur men jag tar en lätt väg och nominerar alla bloggar med färre än 200 följare. Svara gärna på Pias frågor och ta för dig!

3 kommentarer:

  1. Bra initiativ att nominera alla bloggar :) Tackar :)))
    Grattis på födelsedagen i förskott. Jag fyller på fredag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Härliga svar på mina frågor och vad kul att du ger den till alla bloggar. Hoppas de svarar på frågorna. Grattis i förskott! Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. De va kul läsning! Håller med dig om årstiderna men just nu är det underbart att få mycket sol i nyllet! Ha det bra!

    SvaraRadera