30 december 2011

Veckans fönster - pyntat

Oj! Nu blev det svårt här - det finns inte så många pyntade fönster hos oss, och inte mycket julpynt någon annanstans heller ... det verkar bli mindre och mindre för varje jul. Men i detta fönster hänger i alla fall några röda kulor och så har vi röda blockljus som brinner så gott som varje kväll. De lyser fint utåt, till förbipasserandes glädje hoppas jag ... Och julgranens ljus speglar sig också i fönstret ...Vi har ljus på denna bänk hela vintern när det är mörkt på kvällarna. Men när det inte är jul är de vita. Efter trettonhelgen blir det alltså byte!

Veckans fönster

18 kommentarer:

  1. Så vackert med röda blockljus. Måste lysa väldigt välkomnande för förbipasserande!

    Gott nytt år önskar jag dig!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Mycket mysigt och fina speglingar i fönstret :0)

    SvaraRadera
  3. Levande ljus är det finaste pynt man kan tänka sig. Det behövs inte mer!
    Vackert och stilfullt!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Levande ljus ska det vara många av....de pyntar gott för själen....

    SvaraRadera
  5. Mmmm stilrent o vackert..precis lagom dos av jul..

    SvaraRadera
  6. Stilfullt, sparsmakat...och ändå väldigt mysigt.
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Precis lagom pyntigt tycker jag. En härlig äkta julkänsla får jag när jag ser din fina bild. Gott Nytt År, Leena!

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Vad gäller pynt så tycker jag ibland att less is more, folk som har så överpyntat att man inte ens ser själva pyntet missar ju poängen med att dekorera kan jag tycka :) Jag ser också i periferin att du har en jättefin gardin!
    Ha ett riktigt Gott Nytt År! :)

    SvaraRadera
  9. Så vackert med ljus och fullt tillräckligt som pynt! Gott slut och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  10. Vacker bild, mysigt med ljus! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  11. Vackert som attan!!!!Det behöver inte vara massor för att det skall vara fint.
    Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR på dig och fota som en galning så att vi andra kan få njuta särskilt av dina resor.
    Jag kan vara inne och kolla men det är inte alltid jag skriver.
    Fy fanken vad taskig jag är. Detta får väl bli ett nyårslöfte att jag måste skärpa mig i detta.
    Kramizzz på dig

    SvaraRadera
  12. Fint! Med gran och lite levande ljus behövs det väl inte så mycket mer? Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  13. Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År, Leena. Hoppas att 2012 ger dig många fina upplevelser i trädgården och i naturen.
    Många varma nyårshälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  14. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Oj, vad jag har dragit in på julpyntet, fast jag hade julen i år, tycker bara att det ser tjafsigt ut... däremot har jag haft vita och silver- kulor liggandes i lådor och burkar, det fick även bli som jul-"blommor"...

    Detta året blir bra...
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  15. Fint med de röda ljusen. :-)
    Ger bra helhet med de röda kulorna i fönstret.
    Julpyntet gör sig fint. Säkert snyggt om man passerar förbi.
    Hoppas nyåret börjat bra. :-)

    SvaraRadera