23 september 2011

Veckans fönster - valfritt

Nu känner jag att min blogg exploderar av färg, det har blivit många färgsprakande bilder i de senaste inläggen.  Lite mer dämpade färger skulle passa bra så jag passar på när Veckans fönster har ett valfritt tema. Detta harmoniska fönster fanns på en kyrka i Pisa, med den fina lampan jämte sig. Enda skarpa färginslaget blir den knallblåa himlen som speglar sig i fönstret ... jaja, man kan inte få allt ... Och när vi var där var det ju skönt att vandra i solen ;)

Veckans fönster

13 kommentarer:

  1. Dessa vackra kyrkofönster är så rofyllda!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte ett dugg religiös men kyrkfönster gillar jag. Det är ngt visst med dem. Och lampan är verkligen fin. Snygg bild!

    SvaraRadera
  3. Italien..oj oj oj..jag känner genast ett välbehag..Pisa har jag kvar att utforska..vilket tjusigt fönster du samlat där du..

    SvaraRadera
  4. Vackert fönster i Pisa...hmmm...jag tror faktiskt att jag stått och tittat på det! Men det var innan den "digitala kameratiden"....
    ha en skön helg

    SvaraRadera
  5. Oh, Pisa är så fint och fotovänligt - precis som mycket annat i Italien, säger jag som är partisk.

    Fint med det starka blå som speglas.

    SvaraRadera
  6. Så fina former i både fönster och lampa.Snyggt!

    SvaraRadera
  7. Blyinfattade kyrkofönster är ofta snygga, även om det färgade glaset inte syns så tydligt denna gång. Men det gör inget. Men din lyktstolpe bredvid är verkligen vacker, med fina detaljer!
    Blev ett snyggt par. :-)

    SvaraRadera
  8. Vacker kombination med fönstret och den snygga lampan!

    SvaraRadera
  9. Himmel så vackert!! Och lampan gör sig verkligen bra där...

    SvaraRadera
  10. Spå vackert med kyrkfönster och Italien lockar alltid!

    SvaraRadera
  11. Nej, det är sällan man får allt man vill i en bild. Men denna är definitivt god nog.

    SvaraRadera