11 mars 2011

Feeling blue

En blå känsla smyger sig på mig när jag när jag tittar ut - det har snöat igen, och under snön är det hårda isvallar. Svårt att gå i halkan och långt innan allt är borta och det börjar grönska. Blandat med melankolin är en stor dos längtan. Nu vill jag ha vår!

Och ikväll ska vi fira vår dotter som fyller 30 år. Det är ju roligt i sig, men när jag tänker på hur snabbt det har gått sedan hon var en liten toddlare så blir jag lite melankolisk. 30 år framåt vill jag inte ens tänka på.

Blooming Friday är temat idag Feeling blue eller En melankolisk känsla. Jag letade efter bilder på blåa blommor men de flesta var rätt soliga och glada, inte alls melankoliska. Så jag fick ta Photoshop till hjälp. Och det var så kul att melankolin försvann någonstans mellan de olika lagren. Men jag hoppas ändå att bilden förmedlar en melankolisk känsla.

Hos Katarina på Blooming Friday kan du bli ännu mer melankolisk, eller bara njuta av vackra bilder!

16 kommentarer:

  1. Ihanan sinertävä kuva!(Ne minu näyttämäni pienet, vaaleansiniset, tuoksuvat orvokit ostin pari viikkoa sitten Hornbachista)
    Ha en underbar helg!(...och visst är det nostalgiskt med barnen som numera är självständiga vuxna när man tänker bakåt i tiden då de var små och beroende av en...)/Anja

    SvaraRadera
  2. Jodå, nog fick du fram melankoli i din bild!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vackert.....kul att man kan fuska ;))
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  4. Visst förmedlar du känslan av melankoli i din vackra bild!
    Önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Vad vackert. Inser att jag helt klart måste lära mig mer om det programmet!!! Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  6. vilken underbar bild som förmedlar känslan av melankoli.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Jättefin tolkning och inta alls fusk, tycker jag:)
    Helgkram!

    SvaraRadera
  8. Hahaha! I like the final result you created.

    I thought I was the only with the problem. There is absolutely nothing blue in my garden.

    SvaraRadera
  9. Visst blev det en blå känsla!
    Ha en riktigt skön helg!
    Christina

    SvaraRadera
  10. Måste titta in och vila mej lite har som sagt var haft fullt upp idag. Bilden är verkligen fin. Jag ser att du kan Photoshop. jag har jobbat lite där men jag har aldrig lärt mej ordentligt.
    Ha en riktigt bra helg!
    Birgit

    SvaraRadera
  11. Wow! Vilken vacker bild du fick!
    Jadå, känslan blev förmedlad :=)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. vilken otroligt vacker bild :) Det är på barnen man ser att man åldras :) Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Tänk vad skall då jag tycka.
    Vi har fyra barn ...40,38,35 och 27.
    Nu märks det verkligen att man börjar komma upp i åren.
    Vår son fyllde 35 igår så det firade vi här. Vi har större plats och det kan behöva för familjen bara växer och växer.
    Sladden skall ha barn i september.Hoppas det blir en tjej för vi har 5 killar redan.
    Ja ja bara det går bra så gör det inte ett smack vad det blir men det hade ju varit kul att köpa lite flickgrejer och kläder.
    Vår granne fyller den 11 samma som din dotter.
    Hälsa och gratta.
    Kramizzzzz
    Bilden blev kanon...

    SvaraRadera
  14. En vacker bild....njae...för mig tänker jag inte så melankoliskt när jag ser den...bara att den är makalöst vacker!

    SvaraRadera
  15. Så fint du fick till det! Önskar jag hade Photoshop...

    SvaraRadera