8 december 2013

Gammalt & slitet

Mina slitna bilder kommer från Marrakech. En vacker stad med sina rödskimrande väggar och murar. Och gott om gamla slitna fasader att fotografera ...

Den gamla stadsmuren är väldigt sliten och på många ställen bara ruiner. Precis intill finns nybyggda fina hus som ändå smälter in i det gamla.

Både stackars åsnan och kärran ser gamla och slitna ut. Inne på Marrakech trånga gränder var de enda fordonen just mopeder och kärror, dragna av åsnor eller män.

Restaurering pågår. Målaren ser ut att ha jobbat länge i sina kläder, och även händerna är alldeles täckta av byggdamm eller färg.

Fototriss

15 kommentarer:

  1. Å vilken fin triss, jag bara älskar bilden på åsnan! De får slita ont så det räcker!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, mitten bilden blir min favorit :)

    SvaraRadera
  3. Första bilden blev min favorit - sköna färger :)

    SvaraRadera
  4. Ja, åsnan ser verkligen både gammal och sliten ut! Fick mitt hjärta att brista! :(

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar färgskalan i bilderna. Utmärkt vackra
    .

    SvaraRadera
  6. Kan knappast klaga på ditt val :-)

    SvaraRadera
  7. Snyggt trissat med bra tolkning :-)

    SvaraRadera
  8. Vacker triss men stackars åsnan...

    SvaraRadera
  9. Vilken fin triss och så slitet. Arma åsna, den ser lika sliten ut som dörrarna. Riktigt fin triss!

    Trevlig 2 advent!

    SvaraRadera
  10. Herlig triss og perfekt til temaet!
    Jeg har virkelig veldig lyst til å oppleve Marrakech en gang:)

    SvaraRadera
  11. Färger verkar verkligen vara något som är populärt i Marocko. Jag gillar både deras hus och deras känsla för inredningsstil :0)

    SvaraRadera
  12. Passande fina bilder du fångat till temat :)

    SvaraRadera
  13. Det var ju en jättefin tolkning av veckans trisstema. Bra!

    SvaraRadera