2 november 2013

Ledande linjer

Fototriss-temat denna gång är Ledande linjer. Jag fortsätter med mina bilder från Sicilienresan.

Stranden i San Vito Lo Capo var fin men nästan folktom när vi gick förbi där en tidig förmiddag. Men lite nyfiken blev jag på paret som hade tagit sig till vattenbrynet ...

Det var lite mulet denna dag så vi beslöt - som också de flesta verkade ha gjort - att det fanns roligare att göra än att bada just då. Ändå var det rätt varmt, cirka 25 grader ...

Vi åkte upp till bergsbyn Erice istället. Alla de smala vinglande gränderna hade likadan stenbeläggning. Det var som att förflytta sig till en annan tid. Undrar vad som finns i slutet av gränden ...?

Fototriss

32 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Stenbeläggningen är makalös.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder både från stranden o gränden! Älskar såna där smala gränder och det finns det ju gott om i Italien :)

    SvaraRadera
  3. Underbar triss, så vackra linjer du fångat. (Som vanligt)!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Fina linjebilder från en härlig miljö. Blir sugen på att åka till Sicilien.

    SvaraRadera
  5. Härliga - och inspirerande - bilder från din resa!
    Visst har du fångat ledande linjer.

    SvaraRadera
  6. Väldigt fina bilder alla tre. Mittenbilden är lite extra fin dock :)

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder på en fin miljö! Den översta bilden är så fin med stegen som leder i linje fint in i bilden!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Ensamhet eller privatstrand!?!?
    Har varit till Erice. Vilka gator och vilka branta backar.
    Förflyttad tillbaka i tiden.
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  9. Jättefin triss! Sista bilden blev min favorit.

    SvaraRadera
  10. Ursnygga bilder i bleka toner, gillar översta bäst och jag nu ska välja..

    SvaraRadera
  11. Så vackert bra bilder.
    ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  12. Din vackra triss triggar igång reslusten hos mig! Härliga ledande linjer i alla bilderna!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  13. Jätte fin triss där jag gillar den tredje bilden mest. Undrar hur många fötter som gått där.

    SvaraRadera
  14. Wow det här var snygga bilder och bild tre är min absoluta favorit.

    SvaraRadera
  15. Snygg färgskala i dina bilder, gillar den tydliga linjen ner till vattnet.
    /Kiki

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, särskilt den tredje bilden gillar jag. :)

    SvaraRadera
  17. Underbara linjer där jag känner igen mig!

    SvaraRadera
  18. Vilken snygg gränd och vilket mönster det var på stenarna.
    Toksnyggt hantverk.
    Två spår ned till stranden som ser ut att bli ett spår till slut,
    kärlek i det fotot...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  19. Harliga bilder, gillar den tredje. Den får mig att verkligen vilja gå upp för backen och utforska vidare =)

    SvaraRadera
  20. Jättesnygg triss! Första bilden blev en stor favorit!

    SvaraRadera
  21. Fina bildet på temat och då allra mest den nedersta.

    SvaraRadera
  22. Underbart, dina bilder får mig att längta bort från höstrusket! :0)

    SvaraRadera
  23. Så fina bilder! Gillar verkligen stenläggningen på den sista

    SvaraRadera
  24. Så vackra ledande linjer.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  25. Fantastisk bild ... trean :) Ja de övriga också så klart ... sand, det är ju lite så där min grej :)

    SvaraRadera
  26. Kauniita johtavia linjoja olet kuvannut.♥

    SvaraRadera
  27. Fina bilder!!! Gillar bild tre :)

    SvaraRadera
  28. Gilalr din triss. Speciellt bild tre!

    SvaraRadera