23 mars 2012

Fotogenisk

För att se vad jag tycker är fotogeniskt i trädgården är det bara att kolla vilka blommor och växter som jag har fotograferat mest. Det ser ut som jag dras till de starka färgerna när det gäller foton men annars vill jag gärna ha vita och ljusa blommor ...

Vallmon hör absolut till de mest fotograferade, från alla vinklar, i regn och sol, detaljerat och från håll ... Här en bild från baksidan, även den vacker. 

Förra årets nyhet i trädgården var denna lilja, otroligt färgstark med olika nyanser av rosa och orange. Vi fotograferade flitigt ... 

Våra vindruvor är mest till prydnad, trots att vi får stora mängder druvor varje år. Men vi har inte kommit till skott att göra eget vin ännu ... förra året gav vi bort nästan alla, resten lämnade vi till fåglarna. Men som fotoobjekt var de perfekta! Många bilder blev det ... 

Mer fotogeniskt hos Katarina på Blooming Friday. 

19 kommentarer:

  1. Godmorgon Leena!
    Härliga, blodröda vallmo, och liljor kan man aldrig få för många av. Jag köpte en hel kasse med prisvärda på Lidl i veckan. de skall ner i helgen.
    Vindruvor har vi också, men jag kan egentligen inte sköta dem...Dekorativa på bild, jovisst! Och vin är gott att dricka till maten.
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  2. Vindruvorna ser ut som om jag kan sträcka ut handen och ta mig en. Det vattnas i munnen!
    Ha en fin helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om vallmon, som ju är min favoritblomma! Den kan man fotografera hur mycket som helst. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Vallmo och pion - det är något med de där tunna, skira bladen tror jag ...

    SvaraRadera
  5. de vinddruvorna såg goda ut.Vallmons skira blomning gör sig så himla bra på bild.
    Ha en alldeles underbar helg!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder på fotogeniska växter!

    SvaraRadera
  7. Vacker vindruvsklase! Jag kokar saft på vindruvorna, barnbarnen gillar den skarpt!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder.
    Ha en fin fin helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  9. Fine billeder du viser.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  10. Kjempe flotte bilder og nydelige blomster!

    Ønsker deg en flott fredag!

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder och vindruvsklasen skulle jag gärna ta :o)

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  12. Mmmm vallmon är helt underbar - verkligen tacksamt fotoobjekt!
    Vindruvsklasen är också kalas!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Det må man si var fotogeniske planter, nydelige bilder du har tatt.
    Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  14. Vallmon har så härligt intensiv röd färg. Jag önskar dig en härlig helg! Zinnia

    SvaraRadera
  15. Ha vallmon är nog enormt fin. Jag har också massor av bilder av den. Hoppas den fortsätter att glädja mig och självså sig här hos mig.
    Önskar dig en helt underbar helg/Gela

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder! Vi hade vindruvor vid vårt förra hus och de är verkligen dekorativa. Vallmo är bland det vackraste som finns. Har aldrig provat på Liljor, men det ska jag nog göra snart.
    Ha en underbar helg,
    Carina

    SvaraRadera
  17. Färgrika finfina foton! Och din "trappfoton" i föregående inlägg tycker jag var helt suveräna. Ha en riktigt bra helg.

    SvaraRadera
  18. Valmuen var herlig og druene så vakre ut.

    SvaraRadera
  19. Fotogenisiä viinirypäleitä;)? Hehhee!
    Mun on ihan pakko kysyä, että miks' te ette syö niitä itse? Ne ovat sekä kauniita ett varmaankin hyvänmakuisia!

    /Anja

    SvaraRadera