17 november 2011

Ljuspunkt

En ljuspunkt på vår semester i Italien i höst: La Grotta i Riomaggiore. Deras specialitet var fisk och skaldjur; fisksoppan bestod av stora bitar fisk, musslor, bläckfisk, havskräftor och andra skaldjur och åts nog bäst med fingrar ... Lite av "soppan" kunde sugas upp med bröd. Vi åt där två gånger och blev inte besvikna någon gång. Till drinken före maten dök det upp små friterade anjovisar som tilltugg ... mmm, jag kunde ätit hur många som helst av dem. Det var inte som jag brukar äta anjovis annars! Och en flaska lokalt, gott vin kostade 10 euro ... Det är inte utan att man längtar tillbaka dit, nu i höstrusket.

Tema fredag

17 kommentarer:

  1. Det ser ju hur mysigt som helst ut!! Förstår att det var en ljuspunkt på resan. Härligt att sitta där en varm kväll, äta och dricka gott.

    SvaraRadera
  2. Gud så mysigt det ser ut...
    Jag är ingen älskare av anjovis heller så detta kanske kunde vara något.Däremot älskar jag fritterad bläckfisk
    Kramizzz på dig

    SvaraRadera
  3. Åh vilket mysigt foto .. en riktigt skön ljuspunkt både bildmässigt och mänskligt :)

    SvaraRadera
  4. Att hitta en restaurang man gillar är helt klart en ljuspunkt. De tycks ha flera ljuspunkter i inredningen också. Ser pittoreskt ut.

    SvaraRadera
  5. Intressant att jag får julstämning av denna bild! Jag ser granar och familjen som samlas kring julen och myser! :O)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen fångat en fantastiskt mysig bild, man kan riktigt känna stämningen, höra italienskan och när jag läser texten kan jag känna doften, blir jag så hungrig. Tur att det är fredag och att vi ska äta något extra gott ikväll.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Vad härligt det låter, hade inte haft något emot att själv få uppleva det.

    SvaraRadera
  8. Sååå underbar bild och såå härlig beskrivning
    Ha en bra dag
    kram Sinna

    SvaraRadera
  9. Just dit var vi aldrig, lyckades hitta ett annat ställe som var ok men inte mer. vi hade ju en tioåring med oss, så det gäller att menyn passar alla ...

    Att ni gick tillbaka förstår jag, för det ser hur trevligt ut som helst!

    SvaraRadera
  10. Åh så underbart! Och i Riomaggiore har jag varit för 15 år sedan...men jag undrar om denna restaurang fanns då. I varje fall så var jag aldrig där....Italien är fantastiskt!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Oj, oj, ser mysigt ut! :-)
    Jag vill krypa in i bilden. ;-)
    Varmt ljus i din bild. Läser din text och inser hur fantastiskt Italien är.
    Kan förstå att du längtar dit nu i mörkret.

    SvaraRadera
  12. Mysigt ljustpunkt,- med goda minnen tror jag ;-)

    SvaraRadera
  13. Det ser riktigt mysigt ut! Jag förstår att ni hade ett par härliga kvällar där! Så gott med fisk och skaldjur! Men jag tycker nog att vinet inte var så billigt (ha ha) - men säkert gott!

    SvaraRadera
  14. Åh här skulle jag inte ha något emot att sitta.

    SvaraRadera
  15. Härligt med såna ljuspunkter man kan drömma sig tillbaka till. Ha de gott i helgen. Anita

    SvaraRadera