4 september 2013

Marknadsföring

Stora Basaren i Istanbul måste ju vara ett himmelrike för alla köpmän som säljer sina varor där. Eller kanske tvärtom? Det är ju så mycket att titta på och köpa där så det är svårt att fastna för något. Skillnaden blir när säljaren är extra trevlig, skojig eller utmärker sig på annat sätt; hur han kan marknadsföra sina saker. För precis samma saker kan köpas i flera andra stånd, till ungefär samma priser. Men vem får turisterna att stanna och köpa? Några var lite extra duktiga på detta med marknadsföring, både på att ställa upp sina saker och att bemöta kunden.

Själva basaren behöver ingen marknadsföring - alla hittar dit!

Onsdagstema

8 kommentarer:

  1. Vanskelig å velg, tror jeg nok det blir der.
    Flott bilde.
    Ha en nydelig dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/09/04/pr-markedsforing/

    SvaraRadera
  2. Ja det kan jag tänka mej det kan bli för mycket av det goda också..
    Skulle inte ha något emot att spendera några timmar där;-)
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Ja där lär det finnas mycket att titta på. Jag som är ganska förtjust i det orientaliska skulle säkert hitta ett och annat.

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket plotter... jag skulle bli snurrig :)

    SvaraRadera
  5. Där kan man nog gå en lång stund och bara titta. Det påminner om marknaden i Tallinns hamn när jag var där.

    SvaraRadera
  6. Precis så tycker jag det är i de flesta basarer/marknader/saluhallar utomlands. Ja även i Sverige me' för den delen.

    SvaraRadera
  7. Selgeren har såvisst mye å si ja. Herlig levende bilde :)

    SvaraRadera
  8. Det gäller att se sig omkring innan man bestämmer sig. Inte bara där utan till och med i lilla Jönköping på torget.
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera